Addressable TV  - nowatorskie rozwiązanie reklamowe na polskim rynku oferowane przez TVN Media, stanowiące połączenie tradycyjnej reklamy TV z możliwościami digital.

TVN Media wprowadziło rewolucyjny model komunikacji reklamowej, bazujący na dynamicznej podmianie reklamy w czasie rzeczywistym. Kampania kierowana jest do wybranych gospodarstw domowych i uwzględnia możliwość precyzyjnego targetowania według cech demograficznych i geograficznych widzów.

Jest to nowość na skalę światową, dotychczas nie oferowany przez żaden inny podmiot w Polsce. Łączy siłę i skalę telewizji z unikalną precyzją dotarcia do odbiorców środowiska digital. Telewizja adresowalna otwiera zupełnie nowe możliwości komunikacji marek dla reklamodawców, w tym realizację kampanii lokalnych z wykorzystaniem ogólnopolskich kanałów w portfolio nadawcy.

Model emisji reklam - Addressable TV polega na nałożeniu na tradycyjne bloki reklamowe emitowane w telewizji liniowej alternatywnych bloków, zawierających spersonalizowany zestaw reklam dostosowany do indywidualnych cech użytkownika. Reklamy dostarczane są drogą internetową i nakładają się na blok liniowy w idealnej synchronizacji czasowej, niezauważalnej dla widza.

W pierwszym etapie w ofercie grupy TVN Warner Bros. Discovery znalazły się telewizory w zasięgu naziemnej telewizji cyfrowej z aktywną technologią HbbTV, umożliwiające emisję zestawu adresowalnych reklam dla 3 kanałów: TVN, TVN7 oraz TTV, dostępnych w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. Wkrótce oferta obejmie urządzenia TV podłączone do internetu, z aktywną aplikacją player.pl oraz telewizory smartTV dostępne w środowisku kablowo-satelitarnym.

Personalizowane kierowanie reklam odbywa się w oparciu o wiedzę na temat użytkownika, na którą składają się poniższe informacje:

  • dane geolokalizacyjne – możliwość kierowania reklam do zdefiniowanych geograficznie obszarów jak np. województwa, miasta, powiatu czy kodów pocztowych. W praktyce otwiera to możliwości wykorzystania ogólnopolskiego kanału telewizyjnego do reklamy marek lokalnych np. lokalny dealer samochodowy.
  • dane demograficzne – płeć i przedział wiekowy umożliwiają kierowanie reklam do gospodarstw domowych o określonym profilu socjodemograficznym.
  • szacunkowy poziom zamożności gospodarstw domowych.
  • lokalizacja placówek handlowo-usługowych – możliwość emisji reklam  wokół konkretnych punktów handlowo-usługowych (np. galerii handlowych, stacji benzynowych, lotnisk, itd), z zawężeniem targetowania z dokładnością do jednego kilometra.
  • działalność gospodarcza – możliwość emisji kampanii do osób prowadzących określoną działalność gospodarczą.

Skuteczność rozwiązania Addressable TV została dowiedziona na światowych rynkach, gdzie telewizja adresowalna jest już oferowana – jak choćby w Wielkiej Brytanii.  Badani widzowie, którzy testują rozwiązania telewizji adresowalnej, zmieniają swoje zachowania – aż 48% rzadziej przełącza się między kanałami TV w trakcie bloku reklamowego, 35% bardziej angażuje się w oglądanie treści reklamowych, a 10% nawet lepiej je ocenia. Addressable TV zwiększa także spontaniczną i wspomaganą znajomość reklam (odpowiednio o +10% i +49% w porównaniu z kampanią tradycyjną o podobnych parametrach), a nawet – w przypadku marek wcześniej nieobecnych w TV – zwiększa wskaźniki związane z zakupem (+20%).

Serdecznie zapraszamy do kontaktu wszystkich Klientów, którzy chcą poznać nowe możliwości reklamy adresowalnej – jako agencja mediowa wyjaśnimy jak krok po kroku zaplanować kampanię mediową z uwzględnieniem tego nowatorskiego rozwiązania!

Zapytania ofertowe prosimy kierować na adres – p.skirlinska@grandesideas.pl

 

Źródło: https://www.tvnmedia.pl/aktualnosci/br-tvn-media/tvn-media-rusza-z-pierwsza-w-polsce-oferta-addressable-tv