Polscy konsumenci coraz chętniej korzystają z serwisów streamingowych, a szczególny wzrost popularności widać przede wszystkim wśród oglądających użytkowników w wieku 25-34 lata. W przeliczeniu na osobę, Polacy posiadają abonament do średnio ponad dwóch serwisów umożliwiających streaming treści wideo - tak wynika z kolejnej edycji raportu „Digital Consumer Trends 2022”, przygotowanego przez Deloitte.
Z subskrypcji filmów na żądanie korzysta już 72 proc. respondentów, podczas gdy z serwisów muzycznych 41 proc. dorosłych Polaków ankietowanych w badaniu Deloitte. Dostęp do serwisów VOD posiada blisko 9 na 10 dorosłych mieszkańców Polski poniżej 24. roku życia, czyli grupa osób, która w teorii dysponuje mniejszym zapleczem finansowym. To pokazuje, że młode pokolenie zdecydowanie zwraca się w kierunku modelu subskrypcyjnego, zakładającego dostęp do towarów i usług w wersji zdalnej, cyfrowej i domowej.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu ub.r. niekwestionowanym liderem wśród platform streamingowych pozostaje Netflix, którego strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęły blisko 12,92 mln polskich internautów. Co więcej, każdy z tych użytkowników spędził średnio na oglądaniu aż 7 godzin, 10 minut i 47 sekund.
Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc. zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i przeciętnego czasu korzystania Netflix wyprzeda konkurentów o trzy-cztery długości.
Obecny u nas od połowy ub.r. Disney+ zanotował w grudniu 4,31 mln odwiedzających. Za nim plasuje się polski Player - 3,86 mln użytkowników, a także globalny HBO Max z 3,13 mln użytkownikami oraz 10,56 procentem zasięgu.
W obrębie platform nadawców telewizyjnych, najwięcej czasu użytkownicy spędzają w serwisach TVP VOD i Player, pozostawiają w tyle Canal Plus i Polsat Box Go.
Ciekawie prezentują się również dane dla serwisu CDA Premium, który w grudniu zanotował wyraźny wzrost liczby użytkowników ora czasu spędzonego na platformie w porównaniu z listopadem. Serwis odwiedziło 2,33 mln internautów (7,85 proc. zasięgu), spędzając średnio po 50 minut i 11 sekund. Na koniec września ub.r. platforma miała sprzedanych 445,2 tys. subskrypcji, wobec 379 tys. z roku ubiegłego. CDA Premium należy do jednego z trzech serwisów prezentowanych w rankingu, który w grudniu zanotował wzrost liczby realnych użytkowników.
Źródła: