Wzrost popularności radia internetowego, podcastów i platform streamingowych sprawia, że coraz więcej reklamodawców upatruje w nich szansy na pozyskanie klientów. Audio digital pomaga zbudować świadomość marki wśród słuchaczy.

Podpowiadamy, jak zaplanować skuteczną kampanię!

Reklamy audio w Internecie

Reklamy audio są emitowane bezpośrednio za pośrednictwem aplikacji do streamowania lub z wykorzystaniem platform Programmatic. Reklamodawcy mogą wybierać spośród różnych gatunków muzycznych i podcastów, aby dopasować ofertę do zainteresowań odbiorców. Dodatkowo, wiele systemów umożliwia zastosowanie dodatkowego targetowania ze względu na wiek i płeć użytkowników. Spoty emitowane są w określonym odstępie czasu.

Wiele osób codziennie słucha radia internetowego, podcastów, czy playlist. Aplikacje muzyczne biją rekordy popularności, spośród których najważniejszą rolę odgrywa Spotify, Deezer, Apple Music, SoundCloud, Pandora, czy YouTube Music. Treści audio wpływają na nasz nastrój, motywują do działania, a także wywołuje w nas silne emocje. Aby dotrzeć do grupy docelowej, wykorzystaj w kampanii różne platformy.

Jak zaplanować kampanię reklamową?

Zanim przygotujemy spot, ustalmy swoją grupę docelową, budżet i format. Podobnie jak w przypadku wideo, reklamy audio można emitować przed streamem, w czasie jego trwania, a także po zakończeniu. Zazwyczaj trwają one 15-30 sekund, to wystarczająco dużo czasu, aby wzbudzić zainteresowanie słuchaczy.

Badania pokazują, że pierwsze 8 sekund jest kluczowe, aby przykuć uwagę klientów. Jeśli chcemy opublikować reklamę przed lub w trakcie audycji, udostępnijmy opcję pominięcia. W ten sposób dajemy wybór użytkownikom, a przy okazji możemy obserwować i analizować ich zachowania. To idealne rozwiązanie dla reklamodawców, którzy chcą eksperymentować z treściami. Pamiętaj, żeby reklamę zakończyć wezwaniem do działania.

Dlaczego warto emitować spoty reklamowe w podcastach?

Podcasty dotyczą przeróżnych tematów, a ich twórcy starają się zainspirować słuchaczy. Nic więc dziwnego, że wielu użytkowników słucha ich w skupieniu, nie robiąc nic innego. To doskonała okazja, żeby zbudować zaangażowaną społeczność. Nie wystarczy jednak opowiadać o samej marce, lecz także przekazywać słuchaczom konkretną wartość. Pamiętajmy, że firma może sponsorować odcinek, a nawet cały cykl. Jeśli nie chcemy nagrywać podcastów, rozważmy lokowanie marki. Nawiązując współpracę z podcasterami, możemy wykorzystać ich zasięgi. W ten sposób dopasujemy też przekaz do skonkretyzowanej grupy odbiorców.

Wiele młodych osób odchodzi od tradycyjnego radia i telewizji, dlatego usługi streamingowe cieszą się wśród nich coraz większą popularnością. Audio digital to świetne rozwiązanie dla każdej firmy, niezależnie od jej wielkości i branży.