Telewizja to medium, które najsilniej skupia uwagę i dzięki stabilnej widowni, jest w stanie szybko wygenerować zasięgi i wysokie oglądalności. Ten fakt powoduje, że liczne marki decydują się na promocję swoich  produktów właśnie w tym kanale. Możliwości zakupu reklam w telewizji jest bardzo dużo - począwszy od spotów reklamowych, billboardów sponsorskich, czy np. lokowania produktu. Planując kampanię telewizyjną należy skupić się przede wszystkim na potrzebach i cechach związanych z daną marką, dlatego też warto zwrócić się o pomoc przy planowaniu takiej kampanii do specjalistów z tej dziedziny – agencji i domów mediowych.

Najbardziej popularną formą reklamy w telewizji są spoty reklamowe, które mogą występować w formatach o różnej długości – wyróżnia się jednak ich standardowy przedział - od 5-ciu do 30-sekund. Spoty rekomendowane są szczególnie wtedy, kiedy Klienci chcą lepiej zaprezentować swój produkt, albowiem dłuższy format pozwala na umieszczanie licznych treści i przekazów reklamowych.  Co za tym idzie, największym atutem spotów jest możliwość opowiedzenia historii -  szczególnie jeśli marka lub produkt jest dopiero wprowadzany na rynek lub jeśli Klient chce zaakcentować jego mocne strony np.  cenę. Spoty reklamowe sprawdzają się również wtedy kiedy nastąpiła jakaś zmiana w produkcie i zachodzi potrzeba podkreślenia ich w jakiś ciekawy sposób - można dzięki temu wzbudzić większe poruszenie i zaangażowanie w grupie celu, do której kierowany jest przekaz.

Drugim, coraz bardziej popularnym formatem telewizyjnym jest sponsoring. Występuje on jako 8-sekundowy blillboard sponsorski tuż przed emisją programu,  w czasie jego trwania oraz tuż po jego zakończeniu. Ta forma reklamy pozytywnie wpływa na wizerunek i buduje prestiż marki. Pozwala ona ponadto zwiększyć rozpoznawalność i wielość produktów tych brandów, które już  od jakiegoś czasu są obecne w środowisku reklamowym. Krótka forma sponsoringu pozwala dodatkowo na upowszechnienie nazw i logotypów, a prezentowanie ich przy lubianych przez widzów programach dodatkowo buduje zaufanie wśród grupy celu. Ze względu na krótki format  oraz ograniczenie treści przekazy, nie jest on rekomendowany brandom, które dopiero wprowadzają swoje dobra na rynek reklamowy.

Lokowanie produktu to kolejne narzędzie, które z powodzeniem może znaleźć zastosowanie do promocji produktów w telewizji. Sprawdza się szczególnie wtedy kiedy produkt ma ograniczone możliwości przekazu ze względu na kategorię lub specyfikę użytkowania.  Produkt placement przedstawiany jest w telewizji jako najczęściej 4-sekundowa emisja logotypu lub nazwy marki w tle jakiegoś programu lub wydarzenia. W  ramach lokowania proponowane są różne akcje specjalne – np. rozmowy eksperckie z uwzględnieniem promowanego przedmiotu jak również angażowanie influencerów do polecania konkretnych marek na swoich profilach społecznościowych. Ta forma reklamy niewątpliwie może być uzupełnieniem wszelkich kampanii wizerunkowych i w unikatowy sposób może podkreślić walory promowanych produktów.

Agencje mediowe bardzo precyzyjnie planują kampanię telewizyjne dla Klientow z uwzględnieniem wszystkich formatów, bazując przy tym na dokładnych analizach i estymacjach. Ułatwiają one wybór opcji pod kątem najkorzystniejszych parametrów, dostosowując cały mediaplan pod budżet, potrzeby brandu oraz grupę docelową. Warto wobec tego powierzyć planowanie wyspecjalizowanym od tego domom mediowym, aby mieć gwarancję dobrze zrealizowanej kampanii i właściwie zainwestowanych pieniędzy.