Nie da się ukryć, że zakaz handlu w niedziele wpłynął pozytywnie na branżę rozrywkową. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się kina, które odnotowały znaczący wzrost sprzedaży biletów, za czym kryje się większa widownia i grupa  odwiedzających. Ten fakt z powodzeniem może  wpłynąć na decyzje marketingowe potencjalnych reklamodawców, którzy coraz chętniej lokują część swoich budżetów reklamowych na promocję produktów w sieciach kinowych.

Za planowanie kampanii reklamowych odpowiadają między innymi agencje i domy mediowe, które powinny rozsądnie doradzać swoim klientem jakie kanały dobrać, aby skutecznie i efektywnie dotrzeć do jak najszerszej grupy docelowej. A do kin chodzą niemalże wszyscy – za maniakami filmów kryją się ojcowie, matki, dzieci, młodzież, ale także pasjonaci muzyki, piłki nożnej czy lekarze.  Umożliwia to na precyzyjną selekcję targetu podczas planowania kampanii, kierując się między innymi kontekstowym doborem repertuaru filmów. Co należy podkreślić, reklama w kinie nie jest przedstawiana tylko w wersji on-screen jako spot przed emisją filmu czy na telewizorach w hallu kina. Innymi skutecznymi formami promocji w multipleksach jest możliwość wystawiania standów czy roll-up’ów reklamowych,  rozdawanie ulotek, lub organizowanie pojedynczych akcji niestandardowych związanych z przekazywaniem upominków reklamowych dla określonej grupy osób, która wybiera się na seans. Kina umożliwiają również sponsoring różnych uroczystości czy premier, w ramach których można zaproponować brandom umieszczenie ich logo na plakatach czy zaproszeniach jak również inne emisje reklamowe podczas takich pokazów specjalnych. Taki zabieg niewątpliwie wpływa na wizerunek marki i pozwala utożsamiać markę z prestiżowym wydarzeniem.

Duże multipleksy generują szeroki zasięg, co pozwala na przeprowadzenie ogólnopolskiej kampanii, dedykowanej szczególnie brandom o większym budżecie reklamowym. Mniejsze firmy, skupiające się raczej na lokalnych działaniach również z powodzeniem mogą wykorzystać potencjał mniejszych ośrodków kinowych, które są wybierane coraz częściej jako miejsca do spędzenia wolnego czasu. Reklama w kinie być może nie jest jedną z najczęściej wybieranych form reklamy, ale na jej korzyść przemawia uniwersalność, zasięg oraz możliwości doboru wielu kanałów komunikacji. To z pewnością wpływa na to, iż rekomendowanie kampanii z uwzględnieniem multipleksów może stać się coraz bardziej popularne, szczególnie w kontekście wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę.