Pomysł na kampanię w radiu wcale nie musi ograniczać się do zakupu emisji spotów. Promocja marki za pomocą głośnego afiszu reklamowego czy billboardu sponsorskiego nie jest już jedynym rozwiązaniem na skuteczny przekaz reklamowy.

Coraz częściej osoby ze środowiska planowania mediów, rekomendują swoim klientom ciekawe sposoby na promocję ich produktu aniżeli znane wszystkim formaty. Przykładem są między innymi różnego rodzaju akcje specjalne, które nie tylko mogą w niekonwencjonalny sposób opowiedzieć historię marki, ale również przekładają się w konsekwencji na działania sprzedażowe i wizerunkowe firmy.

Radio kojarzy się każdemu z krótkimi spotami, gdzie niestety nie da się w pełni zaprezentować produktu. Dodatkowym ograniczeniem jest brak możliwości wizualizacji marki. Sponsoring przy prognozie pogody, czy seria spotów wplecionych pomiędzy ulubionymi audycjami to nie jedyna szansa na to, aby w skuteczny sposób zachęcić słuchaczy do zainteresowania swoim produktem. Coraz większą popularnością cieszą się tak zwane niestandardowe działania, które przy aktywnym wsparciu ze strony redakcji nie zginą wśród prezentowanych rutynowo pasm wielu reklam. Redaktorzy często łączą działania radiowe marek z dodatkowym wsparciem konkursowym na stronach internetowych czy kanałach social media, które generują dodatkowe zasięgi i zachęcają słuchaczy do dodatkowej interakcji. Dzięki temu przekaz reklamowy może zostać trwale zapamiętany, a Klient otrzymuje dodatkowe korzyści – ruch na swojej stronie i promocję w Internecie. Akcjom specjalnym towarzyszy również marketing miejsc – obecność redaktora, który akurat robi obszerną relacje z miejsca, w którym dzieje się jakieś ważne wydarzenie koncentruje słuchaczy jeszcze silniej na przekazie i motywuje do lepszego zapamiętania tego typu relacji. Innym ciekawym sposobem na rozbudowany content reklamowy, jest angażowanie ekspertów w audycjach reklamowych, którzy wypowiadają się o produkcie w sposób profesjonalny, budując tym samym prestiż i większe zaufanie słuchaczy wokół promowanej rzeczy.

Rozgłośnie radiowe mają wiele możliwości kreatywnego przedstawienia produktu. Ponadto radio jest silnym medium pro-sprzedażowym, co dodatkowo buduje siłę i możliwości wykorzystania w kampaniach tego nośnika reklamy.