Tzw. „sezon ogórkowy” sprzyja podsumowaniom po pierwszym półroczu oraz refleksjom i pomysłom na nadchodzące nowe, jesienne wyzwania. Wakacje to mimo wszystko bardzo dobry czas dla marek, które mają w swoim asortymencie produkty sezonowe – np.  sprzęty do grillowania, czy produkty do opalania, bądź też dla placówek i miejsc  wypoczynkowych. Wiele branż z powodzeniem może wykorzystać okres lipca i sierpnia do tego, aby zaprezentować swoje flagowe produkty i zaakcentować swoją obecność w mediach.

Telewizja, radio, Internet? Media mniej lub bardziej zasięgowe? Wszystko oczywiście zależy od kategorii produktu, celu planowanych działań oraz oczywiście ich skali. Ważne, by właściwie rozpoznać grupę docelową, aby móc skonstruować właściwy przekaz i dobrać odpowiednią komunikację. Firmy współpracujące z agencjami czy domami mediowymi nie muszą się o to martwić, albowiem to właśnie one dzięki swoim narzędziom i wyspecjalizowanej wiedzy mogą efektywnie budować strategie mediowe swoich Klientów oraz na bieżąco monitorować przebieg zaplanowanych kampanii.

Warto również w przypadku wakacyjnych pomysłów typu „last” zwrócić się o pomoc do ośrodków mediowych, które na pewno znajdą odpowiednie rozwiązanie i pomysł na zaprezentowanie sezonowego produktu.

A gdzie się zareklamować? Poniżej kilka wskazówek :)

  1. Telewizja jest medium najbardziej zasięgowym. Do tego w wakacje cenniki telewizyjne zazwyczaj są korzystniejsze aniżeli w innych miesiącach. Warto to wobec tego wykorzystać i zaplanować  wizerunkową kampanię. Na plus dodatkowo obecność przy powtórkach topowych formatów, chętnie nadrabianych w czasie wakacji.
  2. Radio to świetny wybór szczególnie wtedy kiedy chcemy zaplanować kampanię pro-sprzedażową. Ponadto, badania wykazują, że latem radio staje się często medium pierwszego wyboru dla konsumentów wśród mediów tradycyjnych – towarzyszy nam ono w końcu w drodze do pracy, czy podczas dłuższych wyjazdów wakacyjnych, gdzie jesteśmy czasami skazani na dłuższy pobyt w samochodzie.
  3. Internet? Internet nie ma chyba sezonowości, w końcu codziennie spędzamy co najmniej kilka godzin surfując po Internecie przy użyciu komputera czy smarfona. W dodatku wakacyjny okres sprzyja nadrabianiu zaległości serialowych – warto wobec tego pomyśleć o reklamie swoich produktów na platformach VOD, które oferują użytkownikom dostęp do popularnych seriali.
  4. Z reklamą typu outdoor również spotykamy się niemal każdego dnia – czy to stojąc na przystanku, w oczekiwaniu na autobus do pracy czy to wyruszając w daleką podróż za miasto przy okazji wakacyjnych wycieczek. Warto zatem nie bagatelizować tej formy reklamy, albowiem towarzyszy nam przez cały rok i na pewno podczas wakacyjnych korków nie sposób na któryś billboard nie zajrzeć.
  5. Prasa przyciąga tradycją, ciekawą lekturą i letnimi gadżetami. W dodatku w niektórych miejscach urlopowych, gdzie jesteśmy odcięci od świata, często staje się jednym z przedmiotów, z którego chętnie korzystamy podczas leniuchowania na plaży.

Oczywiście dobór właściwego medium do planowanej kampanii uzależniony jest od potrzeb i cech produktu. Są one w kocu podstawą skutecznie zrealizowanych działań.