Interaktywne formy reklamy zewnętrznej - postaw na nowoczesność!

Reklama outdoorowa, nazywana również reklamą OOH od skrótu “out of home”, pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców za pośrednictwem wieloformatowych powierzchni reklamowych, obecnych w przestrzeni publicznej. Dostępna jest w postaci billboardów, plakatów, neonów, czy ekranów typu cityboard. Od wielu lat cieszy się dużą popularnością wśród reklamodawców, zajmując stałe miejsce w architekturze krajobrazu.

Czym są reklamy DOOH?

Zewnętrzna reklama cyfrowa (DOOH) jest nowoczesnym wydaniem reklamy zewnętrznej, jedną z najszybciej rozwijających się form reklamowych. Wyświetlana na cyfrowych ekranach LED w przestrzeni miejskiej, najczęściej spotykana jest w supermarketach, centrach handlowych, na lotniskach, czy dworcach. Reklamy DOOH możemy również zobaczyć podczas jazdy samochodem, taksówką lub komunikacją miejską.

W porównaniu z tradycyjnymi nośnikami drukowanymi, ekrany cyfrowe wyróżniają się interaktywną formą prezentacji, dobrą widocznością, możliwością rotacji różnych komunikatów i brakiem konieczności wcześniejszej rezerwacji nośnika.

Z raportu przygotowanego przez Grupę Roboczą Digital-Out-of-Home, działającą przy IAB Polska, wynika, że zewnętrzna reklama cyfrowa od lat notuje rozwój. Na dzień 30 czerwca 2022 roku polski potencjał reklamowy to około 86 tys. ekranów. Z roku na rok systematycznie wzrasta udział DOOH na rynku reklamy outdoorowej (z opublikowanego raportu wynika, że w 2021 roku wyniósł on 15,20%).

Jakie są kluczowe zalety reklamy DOOH?

Ruchome elementy sprawiają, że reklama skupia uwagę odbiorcy na dłużej, dzięki temu jest ona efektywniejsza, zaś jej treść zapada głęboko w podświadomości.

Dynamicznie wyświetlana reklama sterowana jest za pomocą urządzeń zewnętrznych, co pozwala na pełną kontrolę ustawień, podmianę reklam w czasie rzeczywistym i dynamiczne dostosowanie komunikatów do zmieniających się warunków zewnętrznych. Dzięki technologii programatycznej reklamy można wyświetlać w określonym miejscu i czasie oraz kontrolować częstotliwość i rodzaj przekazu docierającego w ciągu dnia do odpowiednich odbiorców.

Ogromną zaletą zewnętrznej reklamy cyfrowej jest możliwość połączenia w kampanii komunikatów DOOH z urządzeniami mobilnymi i wykorzystania Internetu do personalizacji przekazów reklamowych. Pozwala to na budowanie spójnych i angażujących kampanii reklamowych łączących świat offline z online.

Należy też podkreślić kolejną ważną cechę reklamy DOOH. Jej uruchomienie nie wymaga tak czasochłonnych przygotowań, jak w przypadku klasycznych, drukowanych reklam OOH. Jeśli tylko dysponujemy gotowymi reklamami emitowanymi w kampaniach digitalowych, z powodzeniem możemy je wykorzystać do emisji na nośnikach LED.

Interaktywne nośniki wymagają przemyślanej konstrukcji przekazu reklamowego, który należy dopasować do grupy docelowej, co zwiększy ich skuteczność. Z uwagi na dynamiczną formę, komunikat powinien być prosty, zapamiętywalny, sugestywny i oryginalny, dzięki czemu marka zapada w pamięć. Aby przyciągnąć uwagę klientów, warto automatycznie dopasować treści do pory dnia i pogody.

Reklamy interaktywne w taksówkach

Uber, Bolt i FREE NOW łączą kierowców i pasażerów za pomocą aplikacji mobilnej. Dzięki temu jedna strona zarabia, a druga może szybko i tanio dotrzeć pod wskazany adres. To również umożliwiło pojawienie się nowej przestrzeni reklamowej. Zamiast próbować swoich sił na konkurencyjnym rynku, warto pokazać się tam, gdzie nie musimy rywalizować z tysiącami firm.

Z przeprowadzonych badań wynika, że z Ubera korzystają przede wszystkim osoby w wieku 25-40 lat (74,5%). Zazwyczaj respondenci decydują się na takie usługi z powodu wieczornego wyjścia lub późnego powrotu do domu. Z takiego rozwiązania korzystają głównie osoby zamożne, które cenią sobie nowe technologie i lubią się bawić.

Warto zaznaczyć, że liczba taksówek z zamontowanymi tabletami na zagłówkach foteli wzrasta, co pozwala budować szerszy zasięg. Na ekranach wyświetla się przede wszystkim treści informacyjno-rozrywkowe, dzięki czemu reklama nie irytuje pasażerów. Można ją również dopasować do zainteresowań odbiorcy, co wpływa na jej skuteczność. Spot trwa 30 sekund, a program emitowany jest 24/7. Dzięki temu w każdej chwili możesz dotrzeć do nowych odbiorców.

Dlaczego warto włączyć cyfrową reklamę zewnętrzną do swoich działań reklamowych?

Interaktywne formy reklamy zewnętrznej stają się ważnym elementem wielokanałowej strategii marketingowej. Kampanię DOOH można uruchomić w ciągu kilku godzin. Wystarczy, że przygotujesz atrakcyjne materiały promocyjne, a specjaliści zajmą się resztą. Profesjonalna firma dysponuje oprogramowaniem, który pozwala na emisję spotów. W razie potrzeby można też szybko zmienić kreację. Proponowany format doskonale sprawdzi się w przypadku marek, które chcą skierować reklamę do klientów o określonych cechach. Ponadto, można łatwo sprawdzić skuteczność reklam jeszcze w trakcie trwania kampanii i odpowiednio je rozliczyć.

Należy jednak zaznaczyć, że kampania DOOH ma ograniczony zasięg. Aby dotrzeć do większej grupy klientów, warto połączyć je z tradycyjnymi nośnikami outdoorowymi.

Wielokanałowa strategia marketingowa wspiera budowę rozpoznawalnej marki i generowanie zysków.  Nasz zespół może ją dla Ciebie stworzyć!

Nie czekaj i napisz na p.skirlinska@grandesideas.pl – zaplanujemy dla Ciebie kampanię z udziałem nośników DOOH i nie tylko!