Reklama OOH – „out of home” – reklama zewnętrzna, czyli taka, która występuje poza obszarem budynków. Do najbardziej popularnych form OOH zalicza się reklamy wysokoformatowe w formie billboardów czy ekranów typu cityboard. Różne formy outdooru pozwalają dotrzeć do bardzo doprecyzowanej grupy celu, dlatego są coraz częściej wybieranym narzędziem do promowania marki zarówno w większych miastach jak i mniejszych miejscowościach – w zależności od postawionego za cel zasięgu działań.

Co należy przyznać, reklamy outdoorowe gwarantują stałą widoczność marki – bez względu na długość trwania kampanii, brand jest obecny w każdej minucie, każdego dnia. Dzięki temu reklama nie umknie uwadze zmierzającym o świcie osobom do pracy, ani nocnym markom, pozwalając firmie niemalże na obecność 24/7 h wśród potencjalnych Klientów!

Outdoor to nie tylko wielkie billboardy rozmieszczone przy dłuższych trasach autostradowych. Reklama outdoorowa widziana jest ponadto na miejskich przystankach, metrach czy przestrzeniach autobusowych, gdzie może być wykorzystana jako promocja marki wewnątrz lub na zewnątrz pojazdu. Atutem formatu OOH jest możliwość kreatywnego pokazania produktu i zaciekawienia publiczności nietuzinkowym przekazem, co gwarantują rozmaite możliwości doboru formatu OOH. Który z nich jest najodpowiedniejszy? Nie ma na to pytanie właściwej odpowiedzi – warto przemyśleć dokładnie strategię planowania kampanii na nośnikach, aby móc dobrać najskuteczniejszy format.

Na potrzeby jeszcze precyzyjniejszego doboru nośników, od dłuższego czasu planowanie reklamy outdoorowej umożliwia zakup punktów GRP czy konkretnej widowni, jak w przypadku innych tradycyjnych mediów  - telewizji tudzież radia. Narzędzie, które ma pomóc w skuteczniejszym planowaniu outdooru ma nazwę IDS – czyli Inventory Delivery System i odpowiada ono za wiarygodne zbadanie zasięgów kampanii. Projekt został wdrożony przez Instytut Badań Outdooru i jest kolejnym etapem dla metodologii związanej z polskim rynkiem reklamy zewnętrznej. Na potrzeby rozwoju badań, Instytut realizuje szkolenia wśród domów mediowych, które mają za zadanie upowszechnić nowopowstałe narzędzie. Projekt jest w ciągłym rozwoju i dąży do jak najlepszego uwiarygodnienia danych nt. widowni i kluczowych parametrów dla kampanii OOH. Do opracowywanej metodologii zostało uwzględnionych póki co 10 największych aglomeracji w Polsce.