Nie od dziś wiadomo, że współpraca ze infuencerami i znanymi osobistościami może przynieść wiele korzyści markom, które chcą szybko i skutecznie zwiększyć swoją rozpoznawalność. Kim jest influencer i dlaczego coraz więcej brandów decyduje się reklamować swoje produkty za pośrednictwem znanych osób w Internecie?

Influencer to osoba w jakiś sposób znana, związana ze środowiskiem Internetu, mająca liczne rzesze swoich lojalnych odbiorców i potrafiąca wpłynąć na ich decyzję poprzez wspólne zainteresowania.  Najczęściej influencerem jest ktoś kto prowadzi kanał w mediach społecznościowych – np. bloga na stronie, vloga na platformie youtube, konto na Instagramie lub innym kanale pozwalającym się łączyć w interakcję z innymi użytkownikami. Znana osoba jest najbardziej wiarygodna kiedy jest specjalistą w jakiejś dziedzinie, ma silną charyzmę  i osobowość, co dodatkowo buduje jej prestiż i pozwala konkurować z innymi tradycyjnymi formami reklamy.

Influencerzy dzięki swoim zasięgom mogą w szybki sposób wpłynąć nie tylko na wizerunek marki, ale i sprzedaż jej dóbr. Bardzo często ich pochlebna rekomendacja na temat produktu spotyka się z dużym zainteresowaniem po drugiej stronie monitora czy ekranu smartfona. Przykłady?  Krótki post ze zdjęciem, na którym znana influencerka, posiadająca na swoim kanale społecznościowym co najmniej kilkadziesiąt tysięcy obserwatorów, używa  produktu znanej firmy momentalnie może zwiększyć rozpoznawalność marki i wzbudzić większe poruszenie wokół brandu. Bezpośrednia interakcja influencerów wpływa również na generowanie leadów sprzedażowych – oznaczanie stron marek we wpisach czy nagraniach influencerów dodatkowo nakłania do odwiedzenia witryny i może przyspieszyć proces sprzedaży oraz koncentrację przekazu na promowanym produkcie. Influencerzy mogą również tworzyć ciekawe historie wokół brandu – dzięki interesującemu contentowi opowiedzianemu w formie dłuższego storytellingu, marka oprócz reklamy umacnia swój wizerunek i pozwala skupić na dłużej uwagę odbiorców. Na taką formę reklamy decyduje się coraz to więcej znanych już firm, widząc potencjał i zasięg działania przy kooperacji ze znanymi twórcami internetowymi.

Influencer marketing może być działaniem jednorazowym, ale istnieje oczywiście możliwość nawiązywania współpracy z wpływowymi blogerami na dłużej.  Kontrakt ze znanymi osobistościami ze świata social media na wyłączność  może jeszcze bardziej uwiarygodnić przekaz wśród stałej widowni ulubionego obserwatora.  Jest to o wiele lepszy zabieg aniżeli decydowanie się na kontrakt z osobą, która kojarzona jest z wieloma innymi markami z tej samej branży. Ambasador marki wzbudza zaufanie i może generować opłacalne dla obu stron zasięgi pod warunkiem, że zostaje on trafnie dopasowany do charakteru firmy i profilu potencjalnego nabywcy produktu. Istotnym kryterium doboru influencera jest również jego kreatywne podejście do sposobu przekazu – czasami nie wystarczy zrobienie sobie zdjęcia z produktem, aby zachęcić do niego potencjalnych kupujących. Bardzo ważnym elementem kooperacji z twórcami internetowymi jest ciekawy pomysł na zaprezentowanie produktu, który ma za zadanie przyciągnąć uwagę na dłużej. Warto w tym wypadku zwrócić się o pomoc w planowaniu kampanii z uwzględnieniem influencer marketingu do agencji, które pracują z pożądanymi twórcami internetu i mają doświadczenie w przygotowywaniu tego typu strategii.