Świat realny coraz częściej przenosi się do sieci. Dotyczy to również prowadzonych przez przedsiębiorców biznesów, gdzie konkurencja jest ogromna. Dlatego firmy szukają sposobów na wyróżnienie się. Jednym z nich jest tworzenie oraz dystrybucja treści wysokiej jakości. Artykuły eksperckie służą budowaniu i umacnianiu pozycji przedsiębiorstwa na rynku. Jeśli więc Twoim celem jest kreowanie wizerunku oraz budowanie relacji z klientami jedną z opcji, która pozwoli się firmie wyróżniać na tle konkurencji, jest content marketing.

Na czym polega content marketing, jako tworzenie treści eksperckich i jakie cele pomaga zrealizować?

Content marketing opiera się na długofalowych działaniach a sama definicja odnosi się do szeregu różnych aktywności związanych z tworzeniem treści zarówno o charakterze redakcyjnym, jak również przekazów wideo i audio. Ich wspólną cechą jest dążenie do wzrostu zaufania do marki, budowania relacji z klientami i zwiększanie świadomości marki . Cotent marketing wspiera również prowadzenie skutecznych działań SEO.

Odpowiednio realizowany content marketing skupia się przede wszystkim na zrozumieniu potrzeb odbiorców. Jednym z elementów tej układanki jest dostarczanie treści stanowiących dla nich dużą wartość merytoryczną, udzielających odpowiedzi na wiele nurtujących pytań, tworzonych niejednokrotnie w formie poradnikowej. Ich celem jest dostarczenie odbiorcy treści charakteryzujących się wysokimi wartościami merytorycznymi, przekazanie specjalistycznej wiedzy. Zagadnienia, które są w nim poruszane, powinny zaprezentowane być w sposób wyczerpujący, oryginalny i ciekawy. Treści powinny być atrakcyjne dla odbiorcy a przemycane w nich informacje o konkretnych produktach czy usługach prezentowane w sposób nienachalny.

Content plan

Dostarczanie odbiorcom wysokiej jakości treści w przystępnej formie wymaga przemyślanej strategii podejmowanych działań. Podstawą ich skuteczności w ramach content marketingu jest zapanowanie nad chaosem. Zarówno w kontekście tworzenia tekstów, jak i ich publikowania. Odpowiedzialny jest za to content plan. Jest to kompleksowy i bardzo szczegółowy harmonogram zarządzania przygotowanymi treściami. W tym np. artykułami eksperckimi.

Co wchodzi w skład content planu?

Do podstawowych danych znajdujących się w harmonogramie zaliczyć należy:

  • daty i częstotliwość publikacji artykułów;
  • słowa kluczowe z przyjętym podziałem;
  • tematy publikacji;
  • wykorzystywane narzędzia przy tworzeniu treści;
  • kanały, na których artykuły zostaną opublikowane.

Tworzenie content planu - na co zwrócić uwagę?

Odpowiednio przemyślana i zaplanowana strategia działań contentowych wymaga postawienia kilku ważnych pytań i znalezieniu na nie odpowiedzi. Wśród najważniejszych zagadnień, które należy poruszyć, znaleźć się powinny:

  1. Tematy artykułów - czy są one zgodne z przyjętymi założeniami? A także czy są spójne z podejmowanymi działaniami marketingowymi?
  2. Czy treści eksperckie będą odpowiednią formą artykułów dla określonej grupy docelowej?
  3. W jakim stylu powinien zostać napisany artykuł, czy konieczne będzie np. uwzględnienie wypowiedzi wybranych ekspertów?
  4. W jakim czasie najlepiej jest publikować treści - kiedy odbiorcy wykazują największą aktywność?
  5. Które medium i jakie kanały będą najodpowiedniejsze?
  6. Czy miejscem publikacji powinny być ogólnodostępne portale horyzontalne, czy może lepiej skupić się na wydawcach branżowych.
  7. W jaki sposób uwzględnić media społecznościowe wydawców, celem dodatkowego poszerzenia zasięgu publikacji (nie każdy wydawca jednak oferuje taką możliwość).
  8. Jaki budżet możemy przeznaczyć na dodatkową promocję i dystrybucję treści, tak aby dotrzeć do szerszego grona użytkowników.

Które firmy potrzebują podjęcia działań z zakresu content marketingu?

Umieszczanie wartościowych treści staje się coraz ważniejszym elementem strategii marketingowej. Tym bardziej, że coraz większe znaczenie ma to również w kontekście algorytmów Google. Właśnie dlatego artykuły eksperckie stają się zagadnieniem, nad którym pochylić się powinno coraz więcej właścicieli przedsiębiorstw. Wbrew pozorom nie tylko sklepy internetowe powinny być zainteresowane kontekście formę reklamy. Sprawdza się ona doskonale również w takich branżach jak ubezpieczenia, kredyty, paliwa, farmaceutyczna czy wierzytelności.

Content marketing, czyli marketing treści jest niezwykle istotnym aspektem strategii marketingowej niemal każdego przedsiębiorstwa. Jego odpowiednie zaplanowanie i wdrożenie może nie tylko generować wyższe wyniki sprzedażowe, ale również prowadzić do nawiązania bliższych relacji z potencjalnymi klientami. Podstawą jest jednak prawidłowe dopasowanie podejmowanych działań do oczekiwań klientów.