Do niedawna panowało przekonanie, że TikTok to przede wszystkim aplikacja dla nastolatków. Obecnie traktuje się ją jako medium międzypokoleniowe, a zgromadzoną społeczność coraz częściej określa się generacją T. Doskonale pokazuje to najnowszy raport “Kim są polscy użytkownicy TikToka”, przygotowany przez agencję GetHero i uniwersytet SWPS.

TikTok – kto korzysta z niego w Polsce?

Średnia wieku użytkowników TikToka ciągle wzrasta, a najwięcej nowych kont założyły osoby w wieku 19-25 lat i starsze. Ankietowani przyznali, że najczęściej korzystają z aplikacji, gdy się nudzą lub chcą sobie poprawić humor. Wiele osób przyznaje, że ogląda TikToki, żeby się zrelaksować. Niektórzy ankietowani szukają też kreatywnych lub oryginalnych treści, albo nagrywają własne materiały. 

Należy podkreślić, że TikTok nie zapewnia tylko dobrej rozrywki, lecz także dostarcza przydatnych wskazówek, najczęściej na temat gotowania, makijażu i pielęgnacji.

Oprócz tego użytkownicy szukają najnowszych wiadomości ze świata, informacji z zakresu edukacji seksualnej i zagadnień prawnych. Z badań przeprowadzonych przez Google wynika, że 40% młodych użytkowników, szukających miejsca na lunch, zagląda na TikToka lub Instagrama, zamiast korzystać z wyszukiwarki lub Google Maps.

Jak TikTok prezentuje się na tle innych social mediów?

Na uwagę zasługuje przede wszystkim duże zaangażowanie użytkowników. Ze wspomnianego raportu wynika, że niemal połowa respondentów (47,6%) korzysta z niego 1-5 razy dziennie, a ponad 15% badanych używa go ponad 15 razy. Nieco częściej wchodzimy na aplikację popołudniu i wieczorem, gdy obowiązki szkolne i zawodowe nie zaprzątają nam głowy. To ważna informacja zarówno dla TikTokerów, jak i dla marek, które chcą z nimi współpracować.

Przeciętny użytkownik spędza na TikToku spędza 84 minuty w ciągu dnia, a jedna wizyta trwa około 315 sekund. Z kolei czas jednej sesji na YouTubie wynosi średnio 405 sekund. Aplikacja wydłużyła maksymalną długość filmików do 10 minut, tym samym rzuciła wyzwanie YouTube’owi.

Jaki potencjał reklamowy kryje się w TikToku?

Potencjał reklamowy Tik Toka możemy wykorzystać na kilka sposobów:

  • Założyć profil filmowy i publikować własne filmy. Aby dotrzeć do grupy docelowej, warto zwrócić uwagę na trendy i hashtagi.
  • Nawiązać współpracę z TikTokerami, którzy pomogą nam dotrzeć do potencjalnych klientów.
  • Prowadzić płatną kampanię, przy czym zastanówmy się, czy chcemy zbudować świadomość marki, generować większy ruch na stronie, czy poprawić współczynnik konwersji. Możemy zaplanować kampanię rezerwacyjną, dzięki której osiągniemy określone zasięgi. Oprócz tego TikTik proponuje dwa sposoby wyświetlania reklam – Top View (po włączeniu aplikacji) lub Top Feed (w czołowych pozycjach). Jeśli chcemy zwiększyć zaangażowanie pracowników, możemy stworzyć wyzwanie z hashtagiem.

Jak zdobyć popularność na TikToku? Z odpowiedzią przychodzi przytoczony wcześniej ranking – ponad 42% respondentów docenia zabawne, kreatywne materiały. Co czwarty ankietowany zwraca uwagę na walory estetyczne – odpowiednie oświetlenie i sztukę montażu. Z kolei ponad 16% badanych szuka filmików, które dostarczają wartościowych informacji na dany temat.

Jeśli reklama pasuje do treści organicznych, zostaje lepiej odebrana przez użytkowników. Warto również zwrócić uwagę, że wyświetla się ona na pełnym ekranie, dzięki czemu zostanie zauważona. W ten sposób TikTok wyróżnia się na tle IG Stories i Snapchata. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, możemy wykorzystać wbudowane efekty, animacje z napisami, zaawansowane filtry, czy muzykę. Pamiętajmy, że spontanicznie nagrany, zabawny filmik może stać się viralem. Spersonalizowany kanał “Dla Ciebie” pozwala generować duże zasięgi organiczne, nawet po kilku miesiącach po publikacji.

Chcesz zareklamować się na Tik-Toku? Nie wiesz od czego zacząć? Nie martw się - od tego jesteśmy my i nasze GRANDES IDEAS!

Napisz na p.skirlinska@grandesideas.pl - przygotujemy dla Ciebie jak najlepsze rozwiązanie!