Niestandardowe formaty reklamy telewizyjnej - dlaczego warto?

 

Chcesz zareklamować firmę w telewizji, a przy okazji wyróżnić się na konkurencyjnym rynku? Zamiast inwestować w spoty i tradycyjny sponsoring, postaw na niestandardowe formaty. W ten sposób wzbudzisz zainteresowanie odbiorców i zwiększysz ich zaangażowanie. Podpowiadamy, jak zaplanować niebanalną kampanię w TV.

Jak wyróżnić się z tłumu?

Nietypowe formy pozwalają na emisję reklamy w trakcie programu lub filmu, bezpośrednio przed nadawaniem tradycyjnego bloku reklamowego lub zaraz po jego rozpoczęciu.

Obecność poza blokiem reklamowym pomoże wyróżnić się na tle innych reklam i zwiększyć zapamiętalność marki. Ponadto minimalizujesz ryzyko, że widzowie zignorują przekaz lub przełączą kanał.

Jeśli zaplanujesz niestandardową kampanię, odbiorcy będą o niej mówić, a wielu z nich chętnie zapozna się z Twoją ofertą.

Jakie reklamy można umieścić poza blokiem reklamowym?

Poniżej prezentujemy propozycje, jakie oferuje telewizja Polsat:

  • Belka reklamowa - wyświetla się w czasie trwania programu, dlatego widzowie nie mogą jej zlekceważyć. Należy jednak podkreślić, że treści nadawane są bez dźwięku, jednocześnie nie mogą wychodzić poza określony obszar. Dzięki czemu nie irytują, ani nie przeszkadzają w oglądaniu. Pozostałe parametry techniczne kreacji odpowiadają standardom materiałów telewizyjnych. Zazwyczaj wyświetla się ją przed pierwszym lub drugim blokiem reklamowym, czyli podczas największej oglądalności.
  • Podobne wymagania techniczne obowiązują w przypadku innego formatu – L-screen. W bezpiecznym obszarze należy też umieścić widoczny napis REKLAMA, aby odbiorcy nie musieli się domyślać, z jakim komunikatem mają do czynienia. Treści nie są publikowane na pasku, przyjmują natomiast postać graficznych animacji, wyświetlanych w dwóch płaszczyznach w postaci litery L. Warto podkreślić, że realizacja odbywa się bez zniekształceń.
  • Możesz również zdecydować się na kompresję, mając jednak na uwadze, że jest to najbardziej inwazyjna forma spośród wymienionych. W tym przypadku treści umieszczone w ramce wyświetlają się na połowie ekranu, obok trwającego programu/filmu. Reklama ta może mieć formę tradycyjnego spotu reklamowego lub dedykowanej animacji. To rozwiązanie gwarantuje najwyższą zauważalność, dlatego warto go rozważyć. Przypominamy, że treści nadawane są bez dźwięku, dzięki czemu mniej irytują widzów niż klasyczne reklamy.

Bumper – daj się zauważyć!

To kolejna niestandardowa propozycje Polsat Media. Proponowany format wykorzystuje z jednej strony renomę kanału telewizyjnego, z drugiej pozwalana dotrzeć z przekazem do szerokiej grupy odbiorców. Bumper otwiera lub zamyka blok reklamowy, czyli wtedy, gdy widzów jest najwięcej. Polega na integracji materiału reklamowego z oprawa stacji telewizyjnej.

Materiały można emitować z dźwiękiem.

Dlaczego warto umieścić kod QR w reklamie?

Decydując się na nietypowy format, możesz w nim zamieścić kod QR. Wystarczy, że użytkownik zeskanuje go telefonem, automatycznie zostanie przekierowany na stronę lub do sklepu internetowego. To idealna okazja, aby połączyć zasięg reklamy TV z możliwościami jakie daje online, takimi jak precyzyjna mierzalność efektu sprzedażowego.

Kody QR motywują odbiorcę do przejścia na stronę internetową marki, nadaje wyjątkowości reklamie i zwiększa jej rozpoznawalność.

Zeskanowanie kodu nie wymaga instalacji dodatkowej aplikacji, co ułatwia korzystanie z takiego rozwiązania.

Serdecznie zapraszamy do kontaktu wszystkich Klientów, którzy chcą poznać niestandardowe możliwości reklamy telewizyjnej.

Zapytania ofertowe prosimy kierować na adres – p.skirlinska@grandesideas.pl

 

 

 Źródło: Materiały Polsat Media.